duminică, 30 martie 2014

Health: De ce nu cred în diete?

De ce nu cred în diete ?! - mai bine doar o perioadă de detoxifiere.


Da, majoritatea am ţinut măcar o dată dietă. Eu am ţinut destule, nici nu vreau să îmi amintesc cât de drastică a fost ultima. Ajunsesem să iau doar micul dejun şi prânzul toată ziua, deci nu depăşeam 500-600kcal/zi – extreme de puţin!! Am încetat să mai cred în diete şi am să va spun şi de ce..


1. O dietă este un program temporar, nici decum un stil de viaţă. Da, e clar că slăbeşti dacă nu mănânci o luna decât piept de pui la grătar cu salate când tu înainte luai micul dejun la fast food şi îţi petreceai nopţile în faţă televizorului cu cartofii prăjiţi şi paharul de cola lângă ţine(o realitate dura, recunosc că şi eu făceam aşa ceva cândva…).Dar când se termină dietă ce faci? Eşti aşa mândru că ai scăpat de kg în plus că te răsplăteşti cu un deşert, după care te întorci la vechile obiceiuri alimentare, că doar ţi-ai atins obiectivul. Şi peste 3 zile ce constaţi? Că ai pus la loc jumătate din kg date jos, sau poate chiar toate…Trist, dar adevărat!

2. Nu poţi ţine o dietă pe viaţă! Dietele sunt pe diferite categorii: cele care exclude grăsimile, cele care exclude carbohidraţii, cele cu un conţinut redus de protein, alea în care nu mănânci mai nimic. În felul asta nu faci decât să îţi privezi organismul de nutrienţii necesari. Omul a fost conceput în aşa fel încât să aibă nevoie şi de grăsimi şi de protein şi de carbohidraţi! Deci, dacă vrei să îţi pui în pericol sănătatea, propune-ţi să ţii o dietă pe viaţă.

3. Produsele dietetice nu sunt mai sănătoase. Sunt multe produse dietetice mult mai toxice decât alte alimente, deci nu va mai lăsaţi păcăliţi de toate ambalajele pe care scrie „Light”.Eu prefer un produs Bio sau Eco în favoarea unui produs dietetic.

4. Dietele îţi afectează grav starea de spirit şi pot duce la afecţiuni grave precum anorexia şi bulimia. Am trecut prin asta(mi-a fost afectată starea de spirit) şi e normal, până la urmă, chiar dacă se spune că „Mâncăm pentru a trăi, nu trăim pentru a mânca”, nu avem cum să negăm faptul că mâncatul este una din plăcerile vieţii. Când te apuci de o dietă care nu îţi permite să mănânci anumite alimente de care corpul şi creierul tău are nevoie, pentru a fi fericit, o să devi din ce în ce mai trist, fără poftă de viaţă. Eu ştiu cum e, mereu eram nervoasă, irascibilă, aveam chiar stări de depresie, îmi venea să plâng din orice prostie. Eram tristă.

Însă, dietă poate avea şi părţile ei pozitive, dacă persoană care o ţine e suficient de inteligenţă încât să reuşească să o transforme într-un mod de viaţă. Eu am făcut asta şi acum consider acea perioada de dietă doar o perioada de detoxifiere a organismului. Poate că dacă nu m-aş fi apucat de dietă nu aş fi fost atât de informată în acest domeniu, nu aş fi învăţat cum să aleg alimentele pe care le consum şi cum să le combin. Când am realizat că nu pot trăii toată viaţă într-o dietă cu program strict de masă şi altele, am decis să o transform într-un stil de viaţă sănătos. Cum? Simplu, acum consum ceea ce îmi place, însă aleg variantele sănătoase ale alimentelor, produse Bio sau ecologice, integrale, cât mai naturale. Acum sunt fericită. Dacă îmi e poftă de ceva dulce, pot mânca o budincă de ciocolată Bio sau nişte biscuiţi integrali. Dietă a fost pentru mine o introducere în acest stil de viaţă şi m-a învăţat şi lucruri bune, precum faptul că trebuie excluse produsele gen Fast Food, patiserie şi alimentele super-procesate, principii pe care le respect şi astăzi. Am ajuns să fiu fericită şi mai ales sănătoasă.
Puteţi ţine o dietă, însă consideraţi-o mai mult o perioada de detoxifiere a orgasnismului, apoi transformaţi-va întreg stilul de viaţă, deoarece, până la urmă, cel mai important obiectiv este sănătatea! Veţi vedea că odată că o veţi dobândi şi veţi avea grijă de ea, va veţi atinge şi toate celelalte obiective!



Pupici

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu