sâmbătă, 29 martie 2014

Health: de la dietă la un stil de viață sănătos

Cum am trecut de la dietă la un stil de viață sănătos, bucurându-mă de plăcerea gustului,fără să mă îngraș


Am citit recent un articol care spunea că starea naturală a corpului nostru este una tonifiată și suplă, iar consumul de alimente procesate și băuturi cu zahăr îți umple organismul de toxine și, respectiv, grăsime depusă pe anumite părți ale corpului(Șolduri, coapse, abdomen, posterior, brațe etc). Mi se pare destul de logic și corect, cei ce spun că nu pot să slăbească din cauza "bagajului genetic" își găsesc doar scuze, după părerea mea.
Cred că majoritatea femeilor, dar și bărbații au ținut măcar o dată în viață o dieta. În afara acelor "norocoși" și "norocoase" care pot mânca orice fără să se îngrașe. Mi se pare o mare greșeală să îi invidiem, majoritatea acestora profită de metabolismul rapid și mănâncă tot felul de alimente nesănătoase care îi fac să își riște sănătatea. Deci, indiferent dacă ați avut norocul unui metabolism rapid sau nu, trebuie să adoptați o alimentație cât mai sănătoasă, dacă vă iubiți și vă respectați pe voi înșivă.
Am ținut și eu diete, pot spune chiar drastice. Aveam zile în care nu depășeam 500-600 kcal și asta mi-a afectat mult starea de spirit și de sănătate. Eram mereu nervoasă, irascibilă, obosită, pot spune că aveam chiar și stări depresive. Am început să îmi fac griji pentru mine și am acționat: AM ÎNCEPUT SĂ MĂ INFORMEZ, despre nutriție, alimente sănătoase, organice, ecologice.
Treptat, am trecut de la o dietă foarte restrictivă la un stil de viață sănătos, care să îmi ofere toți nutrienții necesari, energie și cel mai important, sănătate și bună dispoziție.
Am introdus treptat alimente noi. Acum mănânc și dulciuri și nu m-am îngrășat nici un gram. Cum?  Mi-am format un stil de viață sănătos, deci chiar și dulciurile pe care le consum sunt Bio sau preparate de mine. Și da, sunt foarte gustoase, chiar mult mai gustoase decât alte produse industriale.

Am renunțat la:
- zahăr -> l-am înlocuit cu îndulcitori naturali(miere,Stevia,Xylitol)
- băuturi carbogazoase -> le-am înlocuit cu sucuri de fructe preparate de mine sau Bio
- alimente procesate -> le-am înlocuit cu alimente ecologice/bio/integrale
- Fast food -> poți face hamburgeri mult mai gustoși în casă!
- produse de patiserie -> checurile, tartele și plăcintele făcute de mine din tărâțe de grâu/ovăz integrale sunt cu mult superioare calitativ și ca și gust
- dulciuri nesănătoase -> dulciuri făcute în casă sau bio: ciocolată neagră, biscuiți, waffe, batoane din cereale etc.
Lactatele și ouăle pe care le consum sunt ecologice.
Deci da, poți trece chiar și de la o dietă drastică la un stil de viață sănătos menținându-ți silueta, dar este nevoie de informare și de abilitatea de a selecționa alimentele potrivite!

Pupici!

2 comentarii:

Anonim spunea...

O excelenta lectie pentru toti cei care mananca nesanatos si care au la indemana, ca si tine, optiunea de a-si schimba dieta si obiceiurile alimentare si de ce nu, chiar stilul de viata. Felicitari! Keep up!

Didi spunea...

Mulțumesc mult! Așa este, cu toții avem la îndemână opțiunea de a ne schimba stilul de viață, însă multora li se pare o variantă mult mai ieftină și comodă să mănânce nesănătos. Este păcat că mulți își riscă sănătatea în felul ăsta, când ar putea profita de alimentele și produsele naturale ce sa găsesc pe piață.

Trimiteți un comentariu