marți, 29 aprilie 2014

Rețetă: Tartă dietetică cu cremă de vanilie

Tartă dietetică cu cremă de vanilie


 În primul rând aș vrea să îmi cer scuze pentru faptul că nu am mai postat nimic de ceva timp, însă am fost destul de ocupată în această perioadă. Dar, asta nu înseamnă că m-am lăsat de gătit, sau că am încetat să mai mănânc sănătos, așa că astăzi am să vă prezint rețeta unei tarte dietetice cu cremă de vanilie, delicioasă.

 Ingrediente pentru blat:

 - 2 ouă întregi
 - 2 albușuri
 - 6 linguri tărâțe de ovăz
 - 3 linguri tărâțe de grâu
 - 2 linguri quark/ iaurt grecesc
 - 1/2 linguriță praf de copt
 - 2 linguri îndulcitor
 - 1 fiolă esență de vanilie

 Ingrediente pentru cremă:


 - 350ml lapte de soia(eu am folosit cu aromă de vanilie) -> puteți pune și lapte de vacă degresat
 - 2 gălbenușuri
 - 2/3 linguri îndulcitor
 - 2 linguri tapioca -> puteți pune amidon de porumb/ tărâțe de ovăz/ făină de ovăz
 - 1 fiolă esență de vanilie
 - 1 păstaie vanilie(opțional)
 - stafide(opțional)

 Mod de preparare blat:

 - Amestecăm gălbenușurile cu brânza quark/ iaurtul grecesc, tărâțele de ovăz, de grâu și îndulcitorul.
 - Batem albușurile spumă tare.
 - Integrăm albușurile în compoziția anterioară amestecând de sus în jos.
 - Punem aluatul în tavă și introducem la cuptor pentru 25 de minute.

 Între timp ne vom ocupa de cremă.

 Mod de preparare cremă:

 - 300ml lapte de soia/ lapte degresat se pun la fiert la foc mic împreună cu păstaia de vanilie.
 - Gălbenușurile se amestecă cu îndulcitorul, tapioca/ tărâțele/ făina, esența de vanilie și ceilalți 50ml lapte.
 - Când laptele de pe foc începe să fiarbă vom scoate păstaia de vanilie și vom turna amestecând compoziția cu gălbenușuri, până se îngroașă.

 Asamblare:

 După ce am scos blatul din cuptor, adăugăm deasupra crema de vanilie, apoi se lasă la frigider 60 de minute.

 Poftă bună!


3 comentarii:

Unknown spunea...

voi inlocui tapioca cu amidon. trebuie sa pun tot 2 linguri amidon, sau se schimba cantitatea?

Didi spunea...

Se pun tot doua linguri de amidon

Unknown spunea...

am facut-o ! e absolut geniala !!! eu am pus mac in blat. si dupa ce am pus blatul in tava am mai pus niste mac pe deasupra. am bagat-o in cuptor si a iesit f f f bun ! Merci si mai asteptam retete !!! :)

Trimiteți un comentariu